31.7.07

Putna Karta

31 juli 2007

Bok!

Dat betekend natuurlijk "hallo" in het Kroatisch. Ja, want daar zit ik nu nog, al niet meer op mijn oorspronkelijke vakantie-stekje, maar toch nog in Osijek te Kroatie. Bloedheet was het hier, tot gisteravond. Het begon te stormen en te regenen (!) en de golven waren gigantisch. Dat was wel heel gaaf om te zien, maar gelukkig was het niet de hele vakantie. Nee, we hebben eigenlijk niets anders gedaan dan zwemmen, snorkelen, eten en lezen. Oja, en slapen (veel!). Kristina, het nichtje van de eigenaar van ons appartement, was ongeveer van mijn leeftijd (paar weken ouder dan Kauvelas) en daar heb ik de hele vakantie mee opgetrokken, wat super-gezellig was! Ze verbleef in een ander appartement in het huisje, dus dat was makkelijk. De mensen waren allemaal heel aardig en geinteresseerd in Nederlandse zinnen (zoals "Je hebt mooie ogen", haha, wel slijmballen allemaal dus...) en ik heb er ook was woordjes bijgeleerd:

Bok - Hallo
Jaja - Ei
(Hladno) Pivo - (Koud) Bier
Hvala - Dank u!
Putna (!) Karta - Passagiersticket (alleen in deze combi).
Vino - Wijn
ja, nee - da, ne
proost - zivjeli

Zo, nou een giftige steek van een vis (papa), een actieduik van een varende boot (Kristina, Cato en ik), een bezoek aan Split (4-en) en een deprimerende reis door Bosnie (4-en) later, zit ik nu op de terugweg naar huis, en ik zal vrijdag thuiskomen. Ik hoop dat ik je nog kan zien, Eluni!

XXX SOPHIE

Geen opmerkingen:

Een reactie posten