13.2.10

Over de toekomst

12 februari 2010, 16:16 u.

Goedendag beste lezers, het is nu 16:16 en ik vind het leuk om dat altijd even te vermelden, zoals veel mensen wel weten. Maar daar wilde ik het verder niet over hebben! Gisteren, donderdag dus, ben ik naar de Rietveld geweest voor een toelatingsspreekuur. Dat is een soort voorronde/voorselectie waar bepaald wordt of je toelatingsexamen mag doen (voor de Rietveld dus). Ik moest mijn porfolio meenemen waar ongeveer alles in gestopt moest worden van maximaal drie jaar oud. Dus ook krabbeltjes uit schriften, alle mislukte tekeningen etc. Ook had ik ongeveer 370 foto's uit mijn hele archief geselecteerd (zat ook een hoop zooi tussen) en die op contactvellen laten printen. Ik daar heen met een enorme map en nog een tas vol gedoe, half spastisch van de spanning. Maar eigenlijk was het heel simpel. Dit was slechts de voorselectie zodat niet elke niet-gemotiveerde daar de tijd van chique comissies staat te verdoen. Ik ben dus door naar de 2e ronde! Het echte toelatingsexamen. Dat is in de 3e week van april, van te voren krijg ik drie weken de tijd om twee thuisopdrachten te maken. Verder moet ik wéér mijn hele portfolio meeslepen en het een beetje mooi uitstallen (wel weer de krabbeltjes meenemen) en dan komen er twee comissies bepalen of ik toegelaten mag worden of niet. Dat wordt pas echt eng. Ik ben wel heel benieuwd naar de opdrachten, hopelijk kan ik er wat mee. Nou, ik heb jullie weer even allemaal op de hoogte gehouden! Toedeledoki, tot de volgende keer maar weer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten