12.12.07

Yin Yang

12 december 2007

Waar ik al een tijdje over nadenk: Yin Yang, een symbool dat iedereen wel kent. Het betekend dat iets niet kan bestaan zonder tegenpool. Als er geen vrede bestond, zouden wij geen oorlog kennen. Als je iemand nooit zou haten, zou je ook nooit van iemand kunnen houden. Als je geen goed kent, ken je ook geen kwaad etc. Toen ik de betekenis van Yin Yang voor het eerst ergens las, besefte ik dat dat idee al in mijn hoofd zat, maar ik had het nog nooit voor mezelf verwoord. Yin kan niet bestaan zonder Yang, of andersom, daarom staan er stippen van de tegenovergestelde kleur in het zwarte en witte vlak. Dus ik dacht, bestaat er nou echt niets zonder tegenpool? Misschien wel, maar heeft het geen naam gekregen, omdat er geen tegenovergestelde is. Zonder een naam zie je dingen vaak niet. Wat zei Jesse nou laatst? Dat "gezellig" een woord is dat alleen in het Nederlands bestaat. Zouden ze in Engeland het dan nooit gezellig hebben? Oh, dat vast wel, maar ik denk dat ze dat dan wel anders zien, of anders beleven. Daarom zijn talen leren op school ook wel belangrijk! Nouja, ik moest weer even wat kwijt want dit spookt maar door mijn hoofd de hele dag.

Bye Bye.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten