5.3.09

$_$

4 maart 2009, 20:01 u.

Dsc05602 Dsc05605

Wat is dit? Een of andere lelijke, kitscherige, goudkleurige ring. Ja dat was wel wat ik dacht toen ik hem een paar jaar geleden opraapte op een strand in Griekenland. Of ik dook 'm op uit de zee, ik weet het niet eens precies meer. Ik wist ook niet dat we hem al die tijd nog bewaard hadden, tot ik hem vanochtend tegenkwam in Cato's kamer. Ik had hem voor de leuk omgedaan, omdat hij wel bij de rest van m'n foute outfit paste. Nou blijkt dit helemaal geen foute kitscherige ring te zijn, het merkje wat erin staat zegt: (symbooltje, waarschijnlijk een jaarnummer) 52 585. Waar die 52 voor staat weten we nog niet, als het symbooltje inderdaad aangeeft uit welk jaar het komt, is het waarschijnlijk 1994 of 1995, en 585 staat voor 58,5 % goud. Dat is 14 karaat. Jammer genoeg niet heel veel, maar wel goed voor ruim €11,- per gram. Ik hoopte dus al dat mijn ring wel een kilootje of drie zou wegen, maar meer waarschijnlijk is toch 7,5 gram. Toch goed voor zo'n €80,- .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten