30.4.09

Queensday

30 april 2009, 14:14 u.

Jottum, het is weer koninginnedag. Dat betekent: Eleni is jarig! Die zit nu alleen lekker in London, Starbucks te drinken in een park. Gefeliciteerd Eleni, nu je 16 bent mag je ineens veel meer!

Nederland gaat massaal de straat op, het liefst in een potsierlijk oranje outfit. Vooral met dit voortreffelijke weer is de vrijmarkt druk bezocht. Iedereen houdt van Koninginnedag, zo veel zelfs, dat sommige mensen er gedichten over schrijven, diepzinnige gedichten vol passie en hartstocht.

Het spijt me, ik ben gemeen.
Ook rijden er gevaarlijke idioten rond met Koninginnedag. Zo iemand heeft bijvoorbeeld 2 uur geleden de bus geprobeert te scheppen waar de koninklijke familie in zat, maar miste en raakte wel 14 andere mensen. Inmiddels zijn er daarvan al 2 overleden. Wat een klootzak, zeg.

Maargoed, ik ben de deur nog niet uitgeweest vandaag. Ik ben een beetje bang voor Huizen met koninginnedag. Hoe erg is het dit jaar? Nog erger dan de voorgaande jaren? Of valt het mee? Als ik zo naar Bussum ga, is het centrum van Huizen onvermijdelijk. Ik zal er doorheen, of er omheen moeten, wat me zo een kwartier extra kan kosten. Maar er doorheen waarschijnlijk nog wel langer.

Koninginnenacht heb ik gister samen met Malou, Patricia en Britta doorgebracht in Utrecht. Ja, ik dacht ook dat we naar Amsterdam zouden gaan, maar blijkbaar niet. In Utrecht was het ook aardig druk hoor. Veel muziek op straat, en één pleintje was wel gezellig. Op een gegeven moment moesten we de Marokaantjes (ik wil niet discrimineren, maar zo was het nou eenmaal) letterlijk van ons af sláán. Onder andere een jochie die twee koppen kleiner was en beweerde dat hij negentien was. Daarna kwamen er twee andere jongens die ons een beetje beschermden tegen de plotseling ontstaande pit naas ons, maar ook zij legden heel subtiel een hand om je middel of op je kont. Dus verkasten we weer naar een stukje verderop (mooie zin) en toen besloten we toch maar de laatste trein te halen. Volgend jaar gaan we dus naar Amsterdam.

Ik kreeg net de horen van Malou dat een paar koters uit Amsterdam terugkomen, die we meeten op Spoorpop in Bussum, dus ik moet zo gaan. Dáág.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten